Material apa yang paling tahan buat kitchen cabinet?

Ramai nak tahu apakah beza menggunakan material solid nyatoh atau laminated untuk buat kitchen cabinet.

adakah kayu lebih tahan atau laminated lebih tahan?

Sebenarnya menggunakan kayu tidak semestinya tahan lama.Tetapi cara penggunaanya yang menjadikannya ia tahan atau tidak.Ramai beranggapan menggunakan laminated  chipboard tidak tahan lama.Saya menggunakan laminated chipboard pintu cabinet saya.Malah semua pintu itu tahan lebih 19 tahun.Malah counter top nya menggunakan laminated worktop.Saya baru tukar bahagian sink  dua kali .

Sekali  selepas 15 tahun.Yang kedua kali saya tukar selepas 2 tahun.Alasan saya hanya mempunyai satu kitchen heavy duty cooking,menggunakan periuk belanga macam kenduri kahwin dan buat bisnes kuih-muih,roti dan kek. Tepuk dada tanya pengalaman.

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

